więcej niż interior & industrial design

ODDZIAŁYWANIE DESIGNEM PRODUKTU NA DESIGN WNĘTRZA

ODDZIAŁYWANIE DESIGNEM PRODUKTU NA DESIGN WNĘTRZA

Projekt, w którym koncepcja wnętrza oparta została na XIX wiecznej modzie parzenia herbaty w salonie. Punktem wyjścia stało się zaprojektowanie kompletu porcelany do serwowania herbaty, która miała stanowić centralny punkt kompozycyjny wnętrza i całkowicie go sobie podporządkowując. Następnie powstała koncepcja wnętrza salonu wraz z jadalnią, witrażowym sufitem oraz garniturem mebli, zaprojektowana w manierze stylu stworzonego przez wybitnego amerykańskiego architekta Franka Lloyda Wrighta.

Cała koncepcja przedstawia technikę odwrócenia klasycznej metody projektowej, w której to priorytetem jest projektowanie wnętrza a następnie projektowanie przedmiotów o mniejszej sile oddziaływania.

Koncepcja ta jest przykładem metody stosowanej w projektowaniu opartym na strukturze marketingowej, w której to design produktu ma za zadanie oddziaływać na design wnętrza i uwypuklać wszystkie jego wartości i zalety.

Porcelana szkliwiona została zrealizowana przez fabrykę porcelany „Chodzież” S.A.

PROJEKT wnętrza w formie przykładu opracowania plastycznego.